با وجود گزینههای بیشمار تبلیغات آنلاین و رقبای همیشه حاضر در صحنه، دوام آوردن در بازار دیجیتالی شلوغ و پر هیاهوی امروز، کار بسیار دشواری است.
بهترین راهکار برای تقسیم بندی بودجه بازاریابی چیست؟ در وهله اول میبایست یک استراتژی مشتری محور برای بازاریابی دیجیتالی خود طرح ریزی کرده و آن را گسترش دهید.
با ما همراه باشید تا از ۶ عنصر ضروری یک برنامه بازاریابی دیجیتال پرده برداریم، برنامهای که به شما کمک میکند تا در میان انبوه فروشندگان خوش بدرخشید. با آژانس دیجیتال مارکتینگ رسپیناتک همراه باشید:
وب سایت شما نباید نقش یک بروشور آنلاین را داشته باشد بلکه باید طراحی آن سازگار با موبایل بوده و مخاطبین را به برقراری تعامل بیشتر با شما سوق دهد. می بایست بازدیدکنندگان را به تکاپو بیندازید.
برای درک بهتر کلمه “پاسخگو” توصیه میکنیم مقاله “طراحی ریسپانسیو” را مطالعه کنید.
بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر اقدامی حیاتی برای هدایت مصرف کنندگان به سمت وب سایت تان به شمار میرود، فرقی نمیکند که از روش های جستجوی سازمان یافته استفاده میکنید یا تبلیغات پرداخت هزینه هر کلیک را ترجیح میدهید. در هر حال باید بر روی نتایج حاصله و هزینه های صرف شده نظارت کاملی داشته باشید تا بودجه تبلیغاتتان سر به فلک نکشد!
شما باید دقت لازم را در هنگام ارسال ایمیل به مخاطبین خود مبذول دارید، آنها را دسته بندی کرده و متناسب با نیازها و سلایق آنها ایمیل هایی هدفمند برایشان ارسال کنید، چرا که ارسال ایمیل هنوز هم مؤثرترین روش برای بالا بردن میزان وفاداری مشتریان محسوب میشود. علی الخصوص زمانی که این روش را با سیستم مدیریت ارتباط مشتری تلفیق مینمایید. البته برای این کار باید از اعتبارسنجی ایمیل هم استفاده کنید.
فرقی نمیکند قد و قواره کسب و کارتان در چه حد و اندازه ای باشد، رسانه های اجتماعی میتوانند نقشی کلیدی و مهم در
شناخته شدن برند شما، بالا بردن میزان نفوذ و اعتبارتان در صنعت، افزایش حجم بازدیدکنندگان هدف و اختصاص یافتن توجه کافی به مشتریان داشته باشند.
۵. بازاریابی مضمون محور و محتوایی راهکاری است برای به هم پیوند دادن عناصر مختلف یک استراتژی موفق (بازاریابی محتوا)
یک برنامه محتوایی و مضمون محور مهم ترین بخش یک استراتژی بازاریابی دیجتالی موفق به شمار میرود. یک تقویم برداشته و تمامی فعالیت های تبلیغاتی خود را در آن یادداشت کرده و هماهنگ نمایید، برای نشریات خود برنامه ریزی کرده، توزیع کنندگان را سر و سامان دهید و روند مقاله نویسی های خود را مدیریت کنید.
۶. ارتقا دادن ابزارها و تجهیزات تحلیلگر
اگر با به کارگیری برنامه های تحلیلگر وب سایت میزان پیشرفت کسب و کارتان را اندازه بگیرید، شاهد بازگشت سرمایه خود خواهید بود، چرا که در این صورت میتوانید دریابید کدام بخش از استراتژی شما کارآمد بوده و چه قسمت هایی نیاز به بازبینی و اصلاح دارند. پایه ریزی و توسعه دادن استراتژی بازاریابی دیجیتالی کسب و کارتان بدین معناست که شما آماده اید تا از بازارهای دیجیتالی رشد یافته امروزی کمال استفاده را ببرید و حاضر نیستید از این غافله عقب بمانید.